Seabiscuit_statue.png(595 × 452 بكسل حجم الفايل: 67 كيلوبايت، نوع MIME: image/png)

الملف دا من ويكيميديا كومنز و ممكن تستعمله المشاريع التانيه. الوصف بتاعه صفحة وصف الملف هناك معروض تحت..

الخلاصة

English: Japanese American internment at Santa Anita Park (Los Angeles County).
  • An interned Japanese American U.S. citizen poses beside the 'Statue of Seabiscuit' on April 6, 1942.
The original caption reads
  • "Arcadia, California. Mrs. Lily Okuru poses with statue of 'Seabiscuit' in Santa Anita Park, now an assembly center for evacuees of Japanese ancestry."
Source

Item from Record Group 210: Records of the War Relocation Authority, 1941 - 1947 NAIL Control Number: NWDNS-210-G-B444


Public domain
تقع هذه الصُّورة في النِّطاق االعامِّ في الولايات المُتحدة الأَمريكيَّة لأَنَّها عملٌ أُعدَّ مِن ضابطٍ أَو مُوظَّفٍ في الحكومة الاتحاديَّة للولايات المُتحدة في أَثناء قيامه بواجباته الرَّسميَّة، انظر في البند 17 الفصلَ 1 وفيه القسم 105 من قانون الولايات المُتحدة الأمريكيَّة. ملاحظة: ينطبق هذا فقط على الأعمال الأصيلة للحكومة الاتحادية وليس على أعمال الولايات أو التبعيات فُرادى ولا على أَيِّ تقسيماتٍ إِداريَّةٍ أُخرى. لا ينطبق هذا القالب أيضاً على على تصاميم الطَّوابع البريديَّة الَّتي نَشرتها الخدمة البريدية للولايات المتحدة منذ العام 1978م. (انظر § 313.6(C)(1) مِن خُلاصة الممارسات العمليَّة لمَكتب حقوق التَّأليف والنَّشر الأمريكية). ولا تَنطبق أَيضاً على بعض قطع النُّقود المعدنيَّة الأَمريكيَّة ;شروط استخدام دار سكِّ العملة الأَمريكيَّة.

Deutsch: Dokumentation von US-Regierungsbehörden im Rahmen der Behandlung von US-Bürgern japanischer Abstammung während des 2. Weltkriegs. Das Bild stammt aus dem Jahre 1942, als auf dem Gelände des Santa Anita Parks US-Bürger japanischer Abstammung in Lagerhaft genommen wurden.
Annotations
InfoField
This image is annotated: View the annotations at Commons

الشروحات

أضف شرحاً من سطر واحد لما يُمثِّله هذا الملف

العناصر المصورة في هذا الملف

يُصوِّر العربية

تاريخ الفايل

اضغط على الساعه/التاريخ علشان تشوف الفايل زى ما كان فى الوقت ده.

الساعه / التاريخصورة صغيرةابعاديوزرتعليق
دلوقتي15:41، 12 فبراير 2006تصغير للنسخة بتاريخ 15:41، 12 فبراير 2006595 × 452 (67 كيلوبايت)Galopin~commonswikiStatue of Seabiscuit at Santa Anita Park April 6, 1942. {{PD-USGov}} The original caption reads ''Arcadia, California. Mrs. Lily Okuru poses with statue of "Seabiscuit" in Santa Anita Park, now an assembly center for evacuees of Japanese ancestr

ال1 صفحة دى فيها وصله للفايل ده:

استخدام الملف العام

الويكيات التانيه دى بتستخدم الفايل ده: